יום רביעי, 20 בפברואר 2013

תיק ג'ינס עם כיס טלאים



היה לי ברור שהדרכה מצולמת  אני לא יכולה לעשות. זה אומר יותר זמן (כי בעצם אני צריכה לעשות עוד תיק כזה) והיה בלתי אפשרי מצידי. אבל הבטחתי משהו מאוייר שלדעתי יהיה מספיק ברור, אני מקווה לפחות. רצה הגורל והסורק שלי בדיוק עכשיו החליט לא לעבוד, כך שהייתי צריכה לצלם את האיורים :D. נו אז יצאה בסוף סדנה מאויירת-מצולמת.
עימכםן הסליחה על האיכות של האיורים שלי (כשרון בציור אף פעם לא היה לי) וכן בדיוק נגמרו לי הדפים הלבנים אז נאלצתי להשתמש במשהו קרמי...טוב נו הבנתם את הרעיון....כמה שבאמת רציתי לא יצא הכי אסטטי. יאללה, בואו נפנה להדרכה.
אז אמרנו הדרכה לתיק הזה:

 
חומרים:
- "בד1" - בד גינס (לא צריך מהעבים במיוחד) לחלק החיצוני של התיק והידיות– קצת יותר מחצי מטר אבל אל תסתמכו עליי, קחו יותר
- 4-5 סוגים של שאריות בדים לכיס הטלאים: מהם חותכים סה"כ 16 ריבועים של 5 על 5 ס"מ
- חתיכת בד לצד הפנימי של הכיס (17 על 17ס"מ) -  שימו לב!! יש פה תיקון של המידות. צריך 17 על 17 במקום מה שהיה מצויין בעבר.
- "בד2" - בד כותנה לבטנה (או אם רוצים אפשר גם בטנת גינס), תקחו מטר, אבל תישאר שארית די גדולה. מאותו בד אנחנו גם נעשה את התחתית של התיק.
- פליזלין בד/באטיסט – משהו כמו חצי מטר
- 20 ס"מ של סרט אלכסון שיתאים לבדים של הטלאים
- אופציונאלי – סוגר מגנטי לתיק ו2 חתיכות קטנות של אקרילן במשטח למי שרוצה לידיות רכות
- כל הנלווים: חוטים, מספריים, סיכות, מכונת תפירה
הבהרות אחרונות:
המרווח תפירה מהקצה הוא 0.5 ס"מ והוא כבר כלול במידות
ימין = צד יפה, קדמי של הבד
שמאל = צד אחורי של הבד
הוראות הכנה:
 חותכים מבד הגינס את החתיכות הבאות ואותן מגהצים עם פליזלין בד (מגהצים על הצד השמאלי, הלא יפה של הבד).
לחלק הקדמי של התיק:
מלבן 17 על 23 ס"מ
שני מלבנים 16 על 23 ס"מ
 לחלק האחורי של התיק:
מלבן 47 על 23 ס"מ
לתחתית התיק:
 גוזרים מ"בד2" מלבן בגודל 47 על 25 ס"מ. מגהצים בצד השמאלי שלו פליזלין ועל הפליזלין מגהצים עוד שכבת פליזלין כדי לתת לו עוד יותר קשיחות.
 לבטנה של התיק:
מלבן גדול של 47 ס"מ על 71 ס"מ. אם אתם עושים את הבטנה מגינס ממש אין צורך בפליזלין. אם אתם עושים אותו מבד כותנה, ניתן לגהץ גם את החלק האחורי של המלבן בפליזלין זה יתמוך עוד יותר בתיק, אבל ממש לא חובה (אני לא גיהצתי פליזלין על הבטנה).
 לידיות:
2 חתיכות בד גינס ברוחב 18-20 ס"מ ובאורך שאתם תחליטו לפי טעמכם וגודל הידיים שלכם (:P) + 2 ס"מ מכל קצה של הבד.

שלב 1- הכנת כיס טלאים:
לוקחים את 16 הריבועים שגזרנו מ- 5 (או 4) בדים שונים ומשחקים עם קומבינציית הבדים עד שמגיעים לתוצאה שמוצאת חן.
אני תמיד מסמנת מאחור את מספר השורה והריבוע כדי לא להתבלבל אחר כך בסדר של התפירה.
תופרים את השורה העליונה על ידי תפירת ריבוע לריבוע (מחברים ימין לימין ותופרים בקצה). את החיבור האחורי בין הריבועים (איפה שיש לי את השארית הזו מאחורה) מגהצים לכיוון אחד קבוע. אחר כך תופרים באותה השיטה את השורות האחרות, כל אחת בנפרד. חוזרים על עניין הגיהוץ, אבל כל שורה צריכה שתגוהץ לכיוון השני מקודמתה. זה מבטיח שאחר כך בתפירה לא יהיו "גוש" כזה בחיבורים.

 
 כאן יש לי טיפ חשוב: כדי שהתפרים של הריבועים יצאו בול נפגשים מה שעושים זה להכניס סיכת תפירה בדיוק בתפר של ריבוע אחד ולהוציא אותה בול באותו תפר בריבוע המקביל של השורה השנייה. זה מבטיח 100% דיוק.
מחברים את השורות אחת לשנייה. ומקפידים שזה באמת בסדר שרצינו. בסוף התפירה מניחים מגהץ על כל כיס הטלאים כדי לשטח את החיבורים היטב. נא לבדוק שאתם משטחים בצורה אחידה את החיבורים. כולם לאותו הכיוון.
לצורך הצד הפנימי של הכיס (כי גם הוא צריך להיות יפה, לא?) מצמידים את החתיכה 17 על 17. צד שמאל של החתיכה הזו וצד שמאל של הכיס צריכים להיות צמודים אחד לשני.
תופסים עם סיכות.
לוקחים סרט אלכסון ותופרים אותו לחלק העליון של הכיס כאשר הוא תופס גם את בד הטלאים וגם את הבד הפנימי של הכיס.


עכשיו החלק החיצוני של הכיס שלנו מוכן ואפשר להצמיד אותו עם סיכות לחלק האמצעי של התיק - החלק הגדול יותר של בדי הגינס – זה שבגודל 17 על 23 ס"מ.
שלב 2 -  הכנת החלק החיצוני של התיק
לוקחים את אחד הריבועים האחרים 16 על 23 ס"מ ומצמידים ימין לימין לחלק האמצעי אליו מחובר כרגע הכיס. תופרים בצד אחד בלבד.
חוזרים על אותו הדבר מצידו השני של הריבוע האמצעי ועכשיו תופרים את הצד השני צריך להיות משהו כזה


לוקחים את החתיכה שהיא החלק האחורי של התיק ומחברים אותה למלבן שהוא תחתית התיק:


את כל החתיכה הגדולה הזו כשהיא פתוחה, מחברים לחלק הקדמי של התיק (זה עם הכיס). החיבור נעשה בתחתית של החלק הקדמי.


עכשיו הופכים שכל החתיכה התפורה הזו תפנה אלינו. ואנחנו עושים תפר עליון (top stitch) על בד התחתית קרוב מאוד לחיבור של התחתית לחלק הקדמי. אותו דבר עושים בצד השני של התחתית. התפר הזה מאוד מוסיף ומייצב את הבד.


עכשיו נותר לנו לחבר את התיק לקבלת הצורה הראשונית שלו. מה שעושים זה להעביר את החלק האחורי אחורה, כך שצידו השמאלי יפנה לכיוון החוץ, התחתית תהיה עם צידה השמאלי כלפיי חוץ וכנ"ל להחלק הקדמי עם הכיס:


עכשיו מעבירים תפר משני צידי התיק מהקצה האחד למעלה ועד לקצה השני למטה (שימו לב לתפרים באיור למעלה)
עכשיו השלב הקריטי והחשוב לעיצוב התיק: ה- boxing. הבוקסינג היא שיטה מגניבה ופשוטה לתת לתחתיות של דברים צורה קופסתית ותלת מימדית. זה נותן יציבות לתיק כשהוא עומד וגם עומק וזה בכלל נראה נורא מקצועי ויפה מאשר תיק דו מימדי.
בעוד התיק שלנו הפוך, לוקחים פינה אחת ופוחסים אותה כך שנוצר משולש. שימו לב לאיור הבא:


ואם האיור לא מספיק ברור נסו את הלינק הזה שמראה איך... 
בכל מקרה מה שחשוב הוא שאתם צריכים שהתפר יעבור בדיוק היכן שאת מודדים סה"כ 15 ס"מ מקצה לקצה (שימו לב למדידה באיור). והתפר המרכזי צריך להיות בדיוק 7.5 ס"מ מקצה אחד ו7.5 ס"מ מקצה שני. אם זה לא, אז תזיזו את קצה של המשולש עד שזה מדוייק. תיפסו עם סיכות ותפרו בדיוק היכן שעובר קו ה- 15 ס"מ.
לפני שחותכים את הקצה המיותר של המשולש, הפכו את העבודה לוודא שיצא כמו שצריך. אם כן, דרך צלחה וחתכו את הקצה קרוב לתפר (שוב הסתכלו באיור שלי, היכן שעובר סימון המספריים.).
אותו דבר בדיוק עושים בפינה השניה של התיק. אם תהיו מדוייקים זה יצא בול.
זהו. החלק החיצוני של התיק מוכן. עכשיו לבטנה.
 שלב 3 - הכנת הבטנה
לוקחים את החתיכה הגדולה של הבטנה ומקפלים אותה,ל- 2 כך שהצד השמאלי של הבד פונה החוצה ותופרים בצדדים. (איפה שהסימון באיור)


עכשיו שוב פעם חוזרים על ה- boxing בדיוק לפי אותן מידות ושלבים כמו שהסברתי בחלק הקודם. הבטנה מוכנה.
הכנת הידיות:
כאן אתם תחליטו על אורך הידית (אני אוהבת תיקים שנישאים ביד ולא על הכתף). קחו עוד 2 ס"מ מכל כיוון כדי לתפוס את הבסיס בתיק. רוחב החתיכות לידית צריך להיות משהו כמו 18-20 ס"מ.
לוקחים חתיכה אחת שגזרתם ומקפלים אותה לאורכה כך שיהיה קו אמצע לכל  האורך. מגהצים כדי שהסימון ישאר.
מקפלים כל קצה עד לקו האמצע ומגהצים. עכשיו אני שמה קצת משטח אקרילן לאורך כל הידית בתוך הקיפולים (זה נותן רכות לידית) ואז עושה קיפול אחרון כדי "לסגור את הידית. מעבירים שני תפרים לאורך כל הידית, כל אחד קרוב לקצה השני. הסתכלו באיור:


שימו לב פה:

אחרי שהידיות מוכנות, נותר לנו לסגור את התיק. זה הזמן להוסיף סוגר מגנטי למי שרוצה על בד הבטנה, אבל אני לא אכנס לאיך בהדרכה הזו.
שלב 4- סגירת התיק
את התיק מסדרים לסגירה בסדר הבא:
בטנה הפוכה כשצד ימין שלה פונה פנימה. לתוך הבטנה מכניסים את הצד החיצוני של התיק כשהצד השמאלי שלו פונה פניה. בין הבטנה לחלק החיצוני מחברים עם סיכות את הידיות.


את הידיות אני מסדרת לפני החיבורים של החלק הקדמי של התיק (ידית מחוברת כשבמרכזה עובר התםר של החלק הקדמי). זה נותן לי אינדיקציה גם לגבי איפה תהיה מחוברת הידית השנייה. יש להשאיר את הקצה של הידית בולט 2 ס"מ למעלה, כדי שבתפירה הידיות יתפסו היטב ולא יברחו.
עכשיו נותר לתפור את כל המסביב ביחד (שימו לב לתפר בחלק העליון של התיק באיור, הוא עובר מסביב לכל התיק).
אני לא משאירה פתח בשלב זה. מצאתי שאם תופרים הכל ואז פורמים פתח כדי להפוך, זה נותן את הקיפול המדוייק הזה שאחר כך מקל מאוד על תפירה הפתח ביד. תנסו, זה מומלץ על אף שזה אולי נשמע מוזר לתפור ולפרום.
אחרי שפרמנו פתח, אנחנו מושכים מתוכו את החלק החיצוני של התיק ודוחפים את הבטנה פנימה לתוכו. התיק כ-מ-ע-ט גמור.
נותר רק לעשות תך עליון (top stitch) מסביב לפתח התיק למראה מקצועי יותר.
נו, היה קשה???

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה