יום שבת, 26 באוקטובר 2013

יום הולדת פיות

באמת המון המון זמן עבר מהפוסט האחרון שלי. אני חושבת שזה בהחלט החופש הארוך ביותר שלקחתי אי פעם מהבלוג.
אבל לפעמים צריך להתחיל מחדש מאיפשהוא, אז נראה לי שיום ההולדת של אלה שלי היא בהחלט נקודה מצויינת. גם כי הכנתי דברים, גם כי יש לי המלצות וגם כי היה כיף, ולמה לא לחלוק?
 
יום הולדת חמש. זה כנראה יום ההולדת הראשון שאלה היתה במודעות מלאה לבואו והיא ציפתה במשך חודשים כה רבים להיות כבר בת חמש. עד עכשיו חגגנו לה בעיקר בארוחה משפחתית, אבל השנה זה היה כבר שונה והיא ממש ביקשה. ואפילו ידעה שהיא רוצה יום הולדת פיות.
 
כאו נכנס לפעולה תא זכרון בודד וזקן שנוצר אי שם לפני 6+ שנים, כשיונתן היה בן 3+. אז הוזמנו למסיבת יום הולדת בגן, ולמסיבה הביאו זוג שחקנים, תפאורה מרהיבה ופעילות משובחת במיוחד לצלילי מוזיקה נעימה ויפה. כבר אז ידעתי שאני חייבת מתישהוא להביא את החברה האלה למסיבה שלנו.
 
במשך השנים, יונתן לא שיתף פעולה  עם הרעיון - מה לו ולפיות ואבירים? תביאו פיראטים, תביאו ספיידרמן, star wars...אבל טוב שאלה יודעת מה טוב בשבילה וצ'יק צ'ק העניין היה סגור.
 
אתמול, אחה"צ היום הגדול הגיע, הגינה קושטה בקישוטים פשוטים שהכנתי, אבל שעשו את העבודה בהחלט:
 
שרשרת דגלים ארוכה בטירוף שהטוויסט בה הוא הבדים. הפעם לא בדי כותנה, אלה בדים אוריריים כגון תחרות,  שיפון, סטן, טול. חשוב לבחור גם פלטת צבעים שעליה תחזרו אחר כך באלמנטים אחרים.
היופי הוא שדיוק החלק הכי מעניין פה. בדים "נוזליים" לא קל לגזור הם תמיד מחליקים בדרך כלל התוצאה של הגזריה עקומה למדי. אבל כמו שאמרתי אין לזה שום משמעות פה ועבודת "חפיף" תתקבל יפה.
בין המשולשים אפשר לשלב סרטי רקמה ותחרה עבים .
 
 
התוצאה המתקבלת בהחלט תואמת את האוירה



אחרי תפירה של 20 מטרים של דגלים, רציתי להוסיף עוד טיפה קישוט, ולכן הלכתי על כדורי הנייר שמשמשים אהילים. אםשר לקנות אותם די בזול (ראיתי בין 8-20 ש"ח תלוי בגודל).
גם כאן, במינימום השקעה הם הפכו ליפיפיים ומוסיפים מאוד. בסה"כ קשרתי רצועות מהבדים שהשתמשתי בהם לשרשרת דגלים. ללא גזירה מוקפדת אבל עם תוספת של סרטי סטן, זה יצא בדיוק זה.
 

 
בהמשך התמונות, תוכלו לראות כמה הקישוטים הפשוטים האלו הוסיפו לאוירה. במיוחד בשעות הערביים הנפלאות של יום שישי.
 
השימוש בבדים לא הסתיים פה. כשאני צריכה מפה גדולה אני אף פעם לא קונה מפה מוכנה. סיבוב קצר לנחלת בינימין מסדר אותי בד"כ בשישית מהמחיר של מפה בחנות. לשולחן בחרתי למעשה 2 בדים: האחד עבה בצבע זהב מיושן שהיה השכבה התחתונה. מעליו שיפון ורוד ועם ברק נצנצים. אחד מעל השני. מעליהן ראנר נוצצים ורוד עתיק שנקנה בחנויות של החד פעמי. זה מגיע בגליל ומצויין לשדרוג שולחנות חג למי שמחבב נצנצים באופן מיוחד. 
 
 

 
כמיטב המסורת היינו זקוקות גם לזר יום הולדת. לצורך כך קניתי זר בסיסי ביותר עם כמה פרחים פשוטים שהודבקו עליו. אליו הוספתי פרפר ששימש אותנו פעם לקישוט הסוכה, ו- 2 ציפורים מתוקות, מאיזו קנייה של "פעם בטח אצטרך ציפורים".
מאחור שוב קשרתי רצועות מהבדים הקודמים. ווואלה - זר יום הולדת.
 

אחרי ההכנות הללו, הגיע תורם של שקיות ההפתעה. מכיון שהפיה והאביר שבאו להפעיל את הילדים נתנו להם מתנות משלהם, אני החלטתי להכין שקיות קטנות ומינימליסטיות עם כמה ממתקים. במקור היו לי כל מיני רעיונות, אבל בסוף בחרתי בצד הפרקטי והזול יותר והמלצת מיוק ונתנאלה תפרתי שקיות פשוטות מנייר סנדביץ. כן, נייר סנדביץ הכי פושט מהמכולת, יוצא נפלא בעיקר בגלל החצי שקיפות שלו.
כל דף נחתך לחצי (הייתי צריכה שקיות די קטנות) ונתפר בתפר אחד לאורך ולרוחב. מכניסים את ההמתקים וסוגרים עם דולי פשוט מנייר (גם להשיג בכל חנויות החד פעמיים למיניהם) מוסיפים סרט וזהו.
 
 
 
 
מה עוד נשאר לנו להכין לפני שהאורחים מגיעים?? אהה כן! חשוב מאוד! הזמנות!
ההזמנות היו החלק הכי מאומץ בכל הסיפור. שוב רציתי משהו לא בנאלי, ובאחד השיטוטים בפינטרסט נפלתי על דוגמא של הזמנה בצורת שרביט. היה לא קל להכין מעל ל- 35 כאלו, אבל זה היה כיף ושווה כי הילדים גם מצאו בזה משחק.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
עבור ההזמנות כל מה שצריך זה נייר בריסטול, או נייר מדוגם שבא לכם. שבלונה של כוכב, מקלות עץ שקונים בחנויות יצירה, אבקת נצנצים, סרטים שונים ומאוד ממומלץ ספריי דבק. למה מומל. ספריי דבק? כי כושר הכסוי האחיד שלו הרבה יותר טוב וככה הנצנצים נדבקים על כל פני הכוכב ולא נופלים. בתמונה הראשונה אפשר לראות את התוצאה כפי שנראית בשימוש בספריי דבק וזאת לעומת התמונה השנייה בה עדיין לא הפנמתי שעדיף ספריי...
 
בגדול מדפיסים קודם את הטקסט להזמנה, גוזרים מסביב את צורת הכוכב ומכינים תאום רק בלי הטקסט. מתיזים ספריי דבק על הצד של כל כוכב, מכניסים ביניהם את המקל על ומדביקים כוכב על כוכב.
אחר כך מתיזים ספריי על צד אחד של השרביט וזורים אבקת נצנצים  מעל.  לבסוף מוסיפים סרטים בבסיס המקל. יופי. עכשיו יש עוד 34 להכין...
 
טוב, מתי מתחיל היום הולדת??? אז כמו שהכרתי, החברה שהזמנתי להפעלה היא מיוחדת במינה. ותיכף תראו למה. קוראים להם  Jovle - www.jovle.co.il  והפיה שהגיעה עם האביר היתה ממש פיה אמיתית. עדינה ויפיפייה.
השלב הראשון היה הקמת התפאורה - היום הולדת מתחילה במפגש הילדים ליד עץ המשאלות. הם הקימו עץ ועל אלה הוטלה המשימה להוסיף לו אבקת קסם לפני שהילדים מגיעים. היא לקחה את המשימה ברצינות מרובה (כזו שלא הצלחתי לטאטא החוצה מהבית אחרי מספר נסיונות לא מבוטל).
 

 


שנייה לפני שהילדים מתחילים להגיע וההתרגשות בשיאה,  נסיכת הפיות, נסיכת יום ההולדת והאביר כורתים ברית לפיה יובילו את הילדים באומץ רב לעמק הפרפרים הלבנים.



הילדים מגיעים והחגיגה מתחילה...במהלכה כל ילדה הפכה פיה עם כנפיים וכל ילד הפך אביר עם גלימה







 היו משימות שדרשו אומץ רב וכוח (כמו לעבור דרך הביצה הטובענית ואפופת העשן...)







 ולחלק לילדים שרשרות אש שיגבירו את אומץ ליבם
 

 
 
 
בתמונה הזו לא נגע שום אפקט דיגיטלי! שעות הערביים במלוא הדרן
 
 
וגם כאן אין חגיגה בלי עוגה [שאותה אפה אבא של אלה והיא יצאה יאמי אמיתית]




הילדים קיבלו כל אחד קאפקייק חמוד וקטן
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לסיכום אומר שמי שעשה באמת את כל מסיבת היום הולדת הזו היא קודם כל אלה שהתנהגה למופת ונשאבה לתפקיד עמוק ולכן גם היום הולדת הזה היה חויה מיוחדת מאוד עבורה (אני די בטוחה שהיא בטוחה שהיא הגיעה לעמק הפרפרים הלבנים). מאוד חששתי שהיא ככה תקפא לה ברגע שכל הילדים יגיעו וההתרגשות וכו', אבל המפעילים מג'ובלה היו פשוט מדהימים עם רגישות ושלווה יוצאת דופן, ונתנו לה את המקום שלה בתור ילדת יום ההולדת.
 
באמת ממליצה בחום לכל מי שמחפש פעילות ברמה גבוהה שלא מזלזלת בילדים (ובכסף של הוריהם).
 
 
אז כך הסתיימה לה מיני הפקה. עכשיוהגדול שלי הודיע שהשנה היום הולדת שלו לא יעבור בשקט עם כמה חברים שהולכים לסרט....אנחנו עוד נראה.

10 תגובות:

  1. יא, הכל כל כך קסום!

    והתמונה שהדגשת שהיא "אמיתית" באמת מתאימה. לא סתם קוראים לשעות האלו שעות הקסם! העץ העקום הוא חלק מן התפאורה?

    השבמחק
  2. הי אלין, ברוכה השבה. אני תמיד בשוק מכמה עבודה יש בימי ההולדת האלה עם כל הדברים ה"ממש פשוטים"...
    תגידי - למה לא עובדים לי הלינקים מצד שמאל להדרכות ה-DIY?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי שרה, שאלה מצויינת אני מיד אבדוק. הם עבדו דוקא ולא יודעת מה קרה. אולי התייאשו מזה שנעלמתי להרבה זמן...

      מחק
  3. איזה יופי מותק, הנסיכה הקסומה שלך ממש גדולה כבר!! נראה מקסים!! שיהיה מזל טוב

    השבמחק
  4. כמה יופי, הכל משתלב נהדר להרמוניה נפלאה:)
    שתזכו להרבה ימי הולדת נהדרים!

    השבמחק
  5. מזל טוב. ואווו איזה יום הולדת קסום ומושקע

    השבמחק