יום רביעי, 20 בפברואר 2013

רוחות קיץ - שבשבות שוות

מה יותר מלבב משבשבות עשויות בדים צבעוניים ומעוטרות בכפתורים מתוקים??אולי סדנא וירטואלית שמסבירה איך לעשות אותם....?
את הרעיון המטריף הזה מצאתי בספר שרכשתי לאחרונה ונקרא - Gift. הכותבת היא אסטרלית מקסימה שיש לה בלוג לא פחות מקסים מהספר. הכירו - RosalieQuinlan.ואתם יודעים מה מצחיק? היא אחותה של Melly & Me עם הגזרות המדהימות של בובות הדינוזאור שהכנתי בעבר.
מדובר בעשייה קצרה וכייפית בלי תפירה (כמעט, למעט הכפתור). נותן הזדמנות לשחק עם כל מיני שילובים של בדים. האמת החלק הקשה היה למצוא  מקלות עץ עגולים להתאים להן.
לצורך הצילום, כי זה היה שלב שעוד לא הצלחתי למצוא כאלו מקלות, השתמשתי בעפרונות ילדים פשוטים שהיו לי בבית. אבל מי שרוצה שידע שניתן למצוא את המקלות בהום סנטר - יש להם סטנד של לייסטים מעץ וחלק מהם עגולים.
אז שנתחיל? אני מתנצלת מראש על הצהבהבות של התמונות, אבל ככה זה כשמצלמים בחדר עם תאורה רגילה ואין אור בחוץ ()
החומרים הדרושים ליצירת שבשבת אחת:
  •  פליזלין דו צדדי, חתוך ל- 2 ריבועים 6X6 אינץ (15X15 ס"מ)
  •  פליזלין מאוד קשיח (כמו זה שמשמש להקשחת צווארונים בחולצות)
  • ריבוע אחד חתוך גם הוא 6X6 אינץ (15X15 ס"מ)
  •  ריבוע בד לחלק אחורי של השבשבת (חתוך באותו גודל של הפליזלין)
  • ריבוע בד לחלק הקידמי של השבשבת, גם הוא חתוך בגודל של הפליזלין.
  • כפתור יפה מתאים
  • סכין חיתוך לבד/מספריים,עט סימון לבדים או עפרון וכמובן סרגל.
  • מחט וחוט תפירה                                               
  • מגהץ וקרש גיהוץ
  • מקל עץ באורך שתרצו (בערך בקוטר ס"מ לא יותר) - מי שרוצה מוזמן לצבוע בצבע אקריל לפני כן.
  • דבק שלוש שניות להדבקת מקל העץ. 
שלב ראשון, מגהצים כל ריבוע בד על צידו החשוף של הפליזלין הדו צדדי (זה שאינו מכוסה בנייר שצריך לקלף). יש להקפיד לגהץ את הפליזלין לצד השמאלי של הבד (הצד הלא יפה).
מקלפים את הנייר מהצד השני ועכשיו חשפנו את הצד השני של הפליזלין אותו נדביק תיכף לריבוע הפליזלין הקשיח יותר שהכנו מבעוד מועד.
הנה כאן אנחנו מכינים את הריבועים שלנו בסדר הבא: צד שמאל של בד אחד פונה אלינו, עליו מונח ריבוע הפליזלין הקשיח ועליו נניח ריבוע בד נוסף עם צד ימין של הבד פונה אלינו. נוצר סנדביץ בו, יש לנו ריבוע פליזלין קשיח שמשני צדדיו עוטפים אותו הצדדים הדביקים של ריבועי הבד. לקראת הגיהוץ, מיישרים את הסנדביץ היטב שכל הפינות יתאימו. הנה תמונה להמחשת סדר ההנחה:
לאחר הגיהוץ קיבלנו ריבוע אחד עשוי 3 שכבות:
לא לדאוג אם לא יוצא ממש ממש ישר, כי אנחנו עכשיו נחתוך הכל לריבוע שהוא 5X5 אינץ (12.5X12.5 ס"מ).
עכשיו מכל פינה נסמן קו של 6.5 ס"מ פנימה לכיוון מרכז הריבוע.
ונחתוך עם מספריים את הקו בזהירות.
עכשיו נותר לקחת כל פינה שנייה של הכוכב שנוצר לנו ולהביא אותה כלפי פנים. פינה על פינה. שימו לב, כאן צריכה לבוא ההחלטה איזה בד יהיה בפנים ואיזה בחוץ.
תופסים את הפינות עם חוט כפול. (מזהירה מראש שיהיה קצת קשה לדחוף את המחט דרך כל השכבות, אז או שתעשו שימוש באצבעון או שתכניסו את המחט פינה אחר פינה בהדרגה.) ומוסיפים כפתור. ככה עושים איזה כמה תפרים וקושרים מאחורי השבשבת ברגע שהכפתור מחוזק היטב.
את החלק הזה לא צילמתי, אבל בעקרון יש לחזק מאחור את המקל עץ באמצעות דבק. אני השתמשתי ממש בנגיעה קלה ביותר של "דבק 3שניות" וזה מחזיק מעולה. דרך נוספת היא לעשות כמה תפרים שמקיפים את המקל וכל פעם מחזקים בצד האחורי של השבשבת. גם אולי אפשר לתת תמיכה עם דבק פלסטי או דבק בד, כי לדעתי זה לא מספיק חזק.
אז זהו. אין מה באמת לנסות "לתפוס רוח" עם אלו, שכן הם ליופי בעיקר. ואין להם יכולת הסתובבות....אלא אם כן במקום להדביק את השבשבת למקל העץ, תנעצו עם נעץ ואז יש סיכוי שעם רוח חזקה במיוחד החברה האלו יסתובבו במרץ.
שיהיה סופ"ש נהדר!

תגובה 1: